Головні Новини

Свіжі новини України та всього Світу

ГДЗ

Академічна доброчесність – як її пояснити учням і створити систему в школі

Які наслідки має списування не тільки для однієї долі, а й усієї країни? Що робити, щоб академічна доброчесність стала у вашій школі системою? Де можна знайти матеріали для роботи з учнями?

Про це розповіла спеціалістка Проєкту сприяння академічній доброчесності в Україні – SAIUP Марта Томахів на міні-EdCamp’і в Черкаському (Дніпропетровська область).

“Нова українська школа” публікує головне з її виступу.

*Текст підготовлено в межах проєкту USAID_ВзаємоДія, мета якого – доброчесне українське суспільство з нульовою толерантністю корупції. Зокрема, проєкт розробив антикорупційні інструменти для уроків. Більше про них читайте за цим посиланням.

Основні тези:

  • Для чого дотримуватися академічної доброчесності? Щоби довіряти професіоналам, до яких звертаємося. Це стосується будь-якої сфери.
  • Батьки відіграють ключову роль у дотриманні дітьми принципів академічної доброчесності. Якщо вдома толерують порушення доброчесності: наприклад, купують дитині збірники ГДЗ або ж виконують за дітей домашні завдання, то як би школа не старалася – учнів буде важко переконати, що вчитися доброчесно – правильно.
  • Академічна доброчесність базується на чесності, довірі, мужності, повазі, відповідальності та справедливості. Мужність полягає у вмінні сказати собі “ні”, коли є можливість списати чи піти легшим шляхом. Це стосується не тільки учнів, а й учителів.

Основні принципи академічної доброчесності:

  • старанність, самостійність у навчанні;
  • відповідальність за власні вчинки і чесне здобуття оцінок;
  • толерування думок інших, взаємоповага та підтримка;
  • гідна та моральна поведінка під час навчального процесу та поза ним.

До порушень академічної доброчесності належать:

  • плагіат;
  • списування;
  • хабарництво;
  • фальсифікація результатів досліджень;
  • необ’єктивне оцінювання;
  • здавання іспитів підставними особами.

Наслідки тривалих та системних порушень академічної доброчесності:

  • знецінення університетських дипломів у країні, невизнання їх за кордоном;
  • випускникам університетів важко влаштуватися на хорошу роботу, бо роботодавці не довіряють системі вищої освіти та закладам вищої освіти;
  • зниження якості медичного обслуговування;
  • стагнація науки, знецінення наукового потенціалу держави;
  • гальмування розвитку економіки;
  • країна втрачає авторитет у світі.

Чому академічна доброчесність важлива:

  • забезпечує довіру до результатів навчання;
  • передбачає здобуття власних знань і розвиток власних здібностей;

Учням треба наголошувати, що коли вони списують чи дають списати комусь – розвиток неможливий.

  • забезпечує чесний вступ до університету, а потім – гарну роботу;
  • зараз світ глобалізований: щоби навчатися за кордоном, потрібно дотримуватися принципів академічної доброчесності.

Що робити, щоби розвинути систему академічної доброчесності в школі:

  • Ідентифікуйте проблеми. Якщо є учні чи класи, які не дотримуються принципів академічної доброчеснотсі, треба говорити і з учнями, і з класними керівниками.
  • Залучіть усіх зацікавлених. Це може бути учнівське самоврядування чи батьки, які хочуть стати на захист академічної доброчесності. Також це можуть бути всі педагоги, які підтримують ці ідеї.
  • Обговоріть і створіть положення про дотримання академічної доброчесності, затвердіть його у школі, щоби можна було на нього посилатися. Для цього варто звернутися до законів “Про освіту” і “Про повну загальну середню освіту”. Там прописано, що вважається порушенням академічної доброчесності та як сприяти її дотриманню.
  • Після того, як положення буде затверджено, важливо повідомити всім, які дії, згідно з ним, вважаються недоброчесними і які будуть санкції за порушення. Інколи роблять окремі положення для вчителів і учнів, але можна робити спільне.
  • Моніторинг. Важливо не тільки впроваджувати зміни, але й спостерігати за ними: дивитися, яка динаміка дотримання чи недотримання правил, і реагувати.
  • Оцініть та перегляньте політики.
  • Якщо ваша школа не має розроблених політик – питання академічної доброчесності можна проговорювати в межах уроків.

Де шукати знання про академічну доброчесність:

  • Онлайн-курс на EdEra “Академічна доброчесність для вчителів” (5 годин). У цьому курсі є розроблені конспекти уроків, методичні рекомендації та презентації.
  • Сайт та YouTube канал SAIUP –  тут можна знайти вебінари, рольові ігри, історії з життя про високопосадовців, які покинули роботу через плагіат.

Також дивіться антикорупційні інструменти, розроблені проєктом USAID_ВзаємоДія, які теж презентували під час міні-EdCamp’у в Черкаському. З їхньою допомогою можна проводити заняття, щоби виховати в дітях принципи доброчесності та дотримання законів:

Більше про антикорупційні інструменти читайте на спеціальній сторінці.

Надія Швадчак, “Нова українська школа”

Титульне фото: автор – racorn, Depositphotos

Ця публікація стала можливою завдяки підтримці американського народу через Агентство Сполучених Штатів з міжнародного розвитку (USAID). Зміст цієї публікації є виключною відповідальністю громадської організації “ЕдКемп Україна” і необов’язково відображає погляди USAID чи Уряду Сполучених Штатів.

Академічна доброчесність – це основний принцип, який забезпечує довіру до освітніх процесів і результатів навчання. Виховання у дітей цінностей чесності, довіри, мужності, поваги, відповідальності та справедливості є важливою задачею школи.

Стаття звертає увагу на важливу роль батьків у формуванні академічної доброчесності у дітей. Якщо вдома допускаються порушення доброчесності, наприклад, списування або купівля збірників ГДЗ, то школа важко зможе переконати дітей, що навчання відбувається правильно. Також акцентується увага на тому, що академічна доброчесність повинна стати системою в самій школі, включаючи учнівське самоврядування, батьків та всіх педагогічних працівників.

Автор також вказує на наслідки, які можуть виникнути внаслідок системних порушень академічної доброчесності. Зокрема, це знецінення університетських дипломів, важкості влаштування на роботу для випускників, зниження якості медичного обслуговування та гальмування розвитку економіки. Автор також підкреслює важливість академічної доброчесності у глобальному світі, де відповідні принципи є важливими при вступі до закладів освіти за кордоном.

У статті також наводяться рекомендації щодо того, як розвинути систему академічної доброчесності в школі. Перш за все, потрібно ідентифікувати проблеми та говорити про них з учнями та класними керівниками. Важливо залучити всіх зацікавлених сторін, включаючи учнівське самоврядування та батьків. Також слід обговорити та затвердити положення про дотримання академічної доброчесності та повідомити всіх про недоброчесні дії та санкції за їх порушення.

Автор наголошує на важливості моніторингу та перегляду політик, що регулюють питання академічної доброчесності. Важливо спостерігати за динамікою дотримання правил та реагувати на порушення.

Наводиться також джерела знань про академічну доброчесність, зокрема онлайн-курс на EdEra та ресурси проєкту SAIUP. Також рекомендується ознайомитися з антикорупційними інструментами, розробленими проєктом USAID_ВзаємоДія.

Загальна ідея статті полягає в тому, що академічна доброчесність важлива як для школярів, так і для усієї країни. Її дотримання сприяє довірі до навчальних процесів, забезпечує добре майбутнє для учнів та сприяє розвитку країни. І завдяки належному впровадженню принципів академічної доброчесності, школи можуть стати не лише осередками знань, а й місцями, де формується ціннісне ставлення до навчання та розвитку учнів.

Джерело: nus.org.ua

ЗАЛИШИТЬ ВІДПОВІДЬ

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Артем Школьний – це видатна постать у світі журналістики та публіцистики і головний редактор сайту Головні Новини, яка відзначається своїм талантом та професіоналізмом у створенні інформаційного контенту. Вже з молодих років виявив великий інтерес до подій, що відбуваються у світі.